In het zonnetje

Warm weer, kilmaatverandering, je hoort er steeds meer over. Even een bruggetjes slaan… Er zijn namelijk meer dingen die veranderen, dus heb ik het nu even niet over het klimaat.

Als ik alleen al kijk en luister zo om mij heen, zie en hoor ik van alles. Mensen die zelf het heft in handen nemen en de sprong wagen door bijvoorbeeld te gaan verhuizen, een andere baan te nemen, of een jaar sebatical houden om weer een nieuwe weg in te slaan, en mensen met fysieke en mentale tegenslagen door ziekte of andere omstandigheden die toch steeeds weer de moed bij elkaar rapen om weer door te gaan. De dappere Dodo’s onder ons om zo maar te zeggen (liefkozend bedoeld). Ja, het zonnetjes schijnt buiten, maar ondanks deze warmte wil ik toch deze mensen, onze dappere Dodo’s, eens in het zonnetje te zetten ;-).

Stoer! En vooral dapper! Eigen keuzes maken. Deze dappere stappen worden niet voor niks genomen. Een moelijke stap of keuze leidt vaak, of gaat vaak leiden, tot meer ruimte voor ontwikkeling, vrijheid, gemoedsrust en een tevreden en gelukkiger gevoel. Soms zijn de lastigste keuzes, de beste keuzes. Het is het heel nuttig om hier even bij stil te staan. Waar sta ik nu? Wat wil ik? Wie ben ik? Waar word ik gelukkig van? En zie ik mezelf nog in deze situatie over een jaar of tien? Of hoe zie ik mezelf in de toekomst? Wat kan ik betekenen voor mijn omgeving? Tenslotte hebben we eigenijk allemaal een voorbeeldfunctie. Als we die nieuwe stappen maken, geeft dat een ander soms net dat kleine zetje wat ze nodig hebben om een nieuwe stap te zetten.

Misschien is dit warme weer een mooi moment om er eens aan te denken. Groei, ontwikkel en vergeet niet, dat de mooiste dingen het altijd waard zijn om voor te strijden ;-).

Dromen, durfen, doen!

Joosje

balance business cobblestone conceptual

Photo by Pixabay on Pexels.com

6 gedachtes over “In het zonnetje

  1. Er zijn inderdaad mensen, die het roer zomaar ineens helemaal omgooien, en een nieuwe start maken, ik vind dat moedig hoor. Met dat de mooiste dingen het altijd waard zijn om voor te strijden, ben ik het volledig eens.

    Geliked door 1 persoon

  2. Voor die mensen heb ik bewondering, je denkt onwillekeutig terug aan de stappen die je zelf niet kon maken.
    Want het is niet ltijd mogelijk een dergelijke stap te zetten.
    Helaas, soms.

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.